Jaaroverzicht 2020

Jeugdfonds jaaroverzicht  2020

Het jaar 2020 zag er door de coronacrisis heel anders uit. Tijdens twee lockdowns gingen niet alleen de scholen dicht maar ook de sportclubs, zwembaden, dans- en theaterscholen. Gelukkig konden kinderen wel naar de trainingen van buitensporten. Ondanks de coronacrisis hebben we het afgelopen jaar 70.962 kinderen en jongeren geholpen door het betalen van de contributie en lesgeld. Ook hebben we 20.651 benodigdheden zoals sportschoenen en danskleding betaald.

Jeugdfonds Jaaroverzicht 2020

Het belang van meedoen

In 2020 werd het voor iedereen duidelijk hoe belangrijk het is dat kinderen kunnen voetballen, dansen, judo, muziek maken, kortom: mee kunnen doen. Juist kwetsbare kinderen hebben die afleiding en uitlaatklep hard nodig. Niet alleen omdat het leuk is, maar omdat het bijdraagt aan de persoonlijke ontwikkeling, gezondheid en het gevoel van eigenwaarde.

Door de coronacrisis zijn er meer gezinnen met geldzorgen. In 2020 zijn er minder aanvragen bij ons gedaan. Alleen al als gevolg van de sluiting van aantal zwemscholen, waren er 8.000 minder aanvragen voor zwemles en zijn lange wachtlijsten ontstaan. Laten we er samen voor zorgen dat in 2021 alle kinderen en jongeren uit gezinnen met weinig geld weer mee kunnen doen.

Houd vooral onze nieuwspagina, met nieuwtjes van fondsen uit het hele land, in de gaten om op de hoogte te blijven!

kinderen en jongeren kregen in 2020 de kans om te sporten.

kinderen en jongeren kregen in 2020 de kans om te dansen, muziek te maken en te schilderen.

Hoogtepunten

Verhalen